Wednesday, January 27, 2010

Japanese TV



Another Japanese TV program, being a "fixer" going back forth between American interviewee and the Japanese director. Northern California. Story about beautiful creek. Happened to be right after the storm....
Wish Japanese production allows a little more break. Have to work like a machine to make a humanistic program.
久々にロケに行ってきました。洪水直後のサンフランシスコ郊外。
少しでもオフ時間があればな〜と思いつつ、日本のTVの仕事だから、覚悟はしてました!
合間にとった写真も全然どこかわかんないでしょ。地元の入間市です。(笑)
でも久々にニューヨークから抜け出したのはリフレッシュです!仕事を終え近所で買った安シャンパンあおってあと5時間後に起床!



Thursday, January 21, 2010

BNS Sessions Blog Opened!

Brooklyn Based- global artists collective BNS Sessions' blog just opened!
Check out the CDs! Different forms of creations!
I'm a featured filmmaker too!

ブルックリンを中心に世界で活動するアーチスト団体BNS Sessionsのブログがオープンしました!
色んな形のクリエイションが楽しめます!自主レーベルのCDも売ってます!オレも紹介されてます!

Monday, January 11, 2010

ニューヨークで頑張る日本人


ニューヨークは本格的に寒くなり家に引きこもりがちですが、そんな寒さを吹っ飛ばすのがライブ!

土曜日はかれこれ何年でしょうか、長い付き合いのお気に入りの日本人バンド二つがたまたま同じ日の違う時間に!

最近ロス→日本からニューヨークの制作会社に入社したての仕事仲間(?)を引き連れて行ってきました。

一緒に行く人も見つからず一人で行く事も多いバンドなんだけど(二つとも)、
反応を見て安心。
段々ビッグになっていくし、オレの目(と耳)は確かだ!とね。
たくさんいいエネルギーをもらったので、オレもがんばらなきゃ、と、いつものように。

Peelander-Z @ Santos Party House

Marianne @ Knitting Factory

Peelander-Zのミュージックビデオは以前ブログでも紹介した、長編「Off the Route」のカメラマンもする予定のJonがこの間かっちょいいの完成させたので、負けじとMarianneのビデオ作るぜい!誰か機材を貸してくれい!

Sunday, January 3, 2010

Happy New Year & Official Website for "Off the Route" Opened!



皆さん、明けましておめでとうございます!来年こそは「オフ・ザ・ルート」撮影にこぎつけられるように全力で頑張ります!今後とも応援よろしくです!

Official Website for "Off the Route"

Happy New Year Everyone!  I'll try hardest to make my feature film "Off the Route" come true!
Wish me luck! Wish you the best in 2010!