Monday, October 11, 2010

Canon 60D!

Yes, I just purchased it today. 


I was thinking of getting whether t2i or 7D a couple of weeks ago, but my work schedule (I was on location scout around the States- 6 states in 8 days... to be posted on blog soon!) and B&H holiday schedule prevented me. 


Lucky news then was that Canon 60D just came out, so I jumped onto it, as I have a couple of days off before going back to busy work schedule.


Yes, I'm finally a highly defined man, at least in technical sense. 

ついに買ってしまいました。話題になっている同じキャノンのライン、t2iと7Dのどっちかで迷っていたのですが、迷っている間に仕事が忙しくなり(某国営放送ドキュメンタリーのロケハンで8日間で全米6州回ってました・・・またアップデートします)、先延ばしにしたがラッキー、その間に60Dという新しいモデルが発売されてたわけです。

明日からまた仕事、その前に絶対!とニューヨーク最大の機材屋B&Hに走りました!いや、走ったのはウソです、電車に乗っていきました!(笑)


TEST SHOOT
As soon as I unpacked all the stuff I bought today, being so psyched to use it asap, I realized I have to charge the battery. And the sun was setting in half an hour. I ran out of my apt with half-charged my new baby who's not even ready, and went off to do some test shoot. So all below is the "default setting", just to see how "high def" it is... and didn't utilize the video mode yet.

買って一度家に帰り、開封したのですがもう試したくて居ても経ってもいられず、日が暮れるまでの30分、ブルックリンにてテスト撮影。もうどこに何のボタンがあるのかもわからないので、あくまで初期設定で写真だけ撮ってきました。フォーカスとかFストップくらいは動かすべきだったな・・・。

I don't know how well this blog can show it after resizing... but here they are (in time order)...
A lot need to be learned soon!

ブログでサイズも縮小されるのでどれだけ違いが出るのかわかりませんが・・・・。
これから勉強します!












Other new items I purchased... (I bought the sound recording device, Zoom H4N also). I realized I couldn't take picture of the camera I just bought, lol.

他にもこんな周辺道具を買ってきました。周辺じゃないけど音声レコーダーZoom も。
カメラの写真はもう1台カメラないと撮れないのね(苦笑)。


Bye bye Mr.Sony. You've worked so friggin' hard... for 10 years! Remember the time I was working at movie theatre in Shibuya everyday throughout the summer to buy it...

さよなら(廃棄するわけじゃないけど)Sony君。気がつけば10年来のつきあいだったね・・・。よく働いてくれました。夏休み中ずっとバイトして買ったのが懐かしい・・・。



Just to honor him in retrospect, here's the very first thing I filmed in my life, with this Sony TRV-900...it got over 10000 reviews...

10年間の働きに栄誉をたたえ、買って初めて撮影した映像を以下に・・・。気がつけば1万ビューを越えていました。




Wait, why is this so pixelated now?  Is this because YouTube went HD?? 
Here's a better version...  I'm thinking what to shoot first with Canon 60D now.... 
Will post it when I shoot some movie!

あれ、なんでこんな画像汚いんだ??YouTubeがHD対応になったからか??
こちらでちゃんと見れます。時代の流れは早いっすね・・・(オレが遅いのか??)

さあ、60Dで何の映像を最初に撮ろうかな。

2 comments:

tago said...

おぉ、いいな。
AVC HDがFinal Cutで直に編集できるようにならんかね。

KFH said...

なるんじゃないか?(適当)