Wednesday, April 28, 2010

Japanese Movie Shoot

先日まで、ある日本映画のニューヨークロケを手伝ってきました!
映像全般、仕事してて楽しいけどやっぱり映画は特別です・・・。
それが例え自分の作品でないとしても。
日本の超人気女優さんが主演の、規模の大きな映画だったので現場も緊張感があり、色々改めて勉強になりました。

Japanese Film shoot in NY, featuring one of the most popular actress in Japan. Has been intense week of filming, but I just love this job! Very inspiring experience to have my own feature film come true...one day... soon....


ユニオン・スクエアにて、撮影終了後芝生に寝転びしばし休憩。2nd ADとしてエキストラのハンドリングを担当したのですが、20人出演するこのロケーションが一番大変だった!
At Union Square during short break. This location was the toughest as 2nd AD, who had to handle 20 background actors...at very fast and organized "Japanese way".


最終日の撮影はとあるアパートのテラス。壁を見ると無駄に多いランプが・・・(笑)
Apartment terrace scene. So many lamps!


こんな見晴らしの素敵な所でしたとさ。
...which had such a gorgeous view

No comments: